VÅKN OPP!! …ÅPNE ØYNENE! …HELT OPP! … SE DEG RUNDT! …SER DU NOE GALT? …ER VERDEN SOM DEN BURDE? …ER VERDEN SOM DU TROR??
SE elendigheten som herjer jordens befolkning, all drepende og ødeleggende krig og voldsutøvelse, all menneske-skapte lidelse, alle de millionene av uskyldige mennesker som dør HVERT ÅR av sult og fattigdom.
SE urettferdigheten i fordelingen av jordens ressurser, hvordan de rike velter seg i unødvendig og overdådig luksus med gull og diamanter, mens de fattigste sliter hele livet for å overleve eller dør fordi de ikke engang har nok mat!
-HVORFOR ER DET SLIK?
-HVORFOR BLIR IKKE NOK GJORT FOR Å FÅ SLUTT PÅ DET!?
-HVORDAN KAN VI TILLATE SLIK URETTFERDIGHET!?
-HVEM HAR ANSVARET!?
Alt for mange svarer dessverre at; ”Det er bare sånn det er”, og ”Slik har det alltid vært – og slik kommer det alltid til å være”, eller ”Stem Høyre, Venstre, Arbeiderpartiet, Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti osv, så blir det bra skal du se”. -Men nei, ingen av disse bryr seg om annet enn egen posisjon og makt, og bruker all verdifull tid som skulle vært brukt til problemløsning, på å krangle om filleting.
Ja, det har dessverre vært slik i all kjent historie… Men, NEI! -Det så absolutt ikke bare sånn det er! -Og det er så absolutt ikke nødt til å fortsette å være sånn heller.
Dette er kun negative og u-gjennomtenkte holdinger, innprentet via lederskapets utdannelse av arbeidsslavene, som er med på å bidra til å opprettholde den tragiske og urettferdige situasjonen.
Enormt mange mennesker tror at verden er som den er – og at den skal være slik – fordi den er skapt slik, og at det finnes guder, djevler, demoner, ånder osv, som styrer og påvirker og kontrollerer hele naturen og menneskers tanker, følelser og valg.
Trosretningene er svært mange, og de fleste tror også forskjellig innenfor de forskjellige trossystemene… og det til tross for at det ikke finnes et eneste holdbart bevis for det som hevdes eller tros på som sannheter.
Det kan diskuteres i det vide og brede om alle de forskjellige årsakene til at verden er som den er i dag, men sannheten er uansett at alt sammen er menneskeskapte problemer, og det er kun vi mennesker som kan løse de…
-Og siden situasjonen er høyst prekær og det kreves nærmest umiddelbare løsninger, har vi ikke mer tid å kaste bort på uviktige detaljeuenigheter og setter fokuset rett på hovedkjernen.
VÅGER DU Å SE VIRKELIGHETEN SOM DEN ER? -ELLER GJEMMER DU DEG I EN ”TRYGG BOBLE”!
Grunnen til at det er som det er – er ikke så veldig komplisert, og det er ikke det at det ikke finnes nok mat eller ressurser til alle, det skyldes ganske enkelt at verden styres av en maktsyk og kynisk herskerelite, som er villige til å gjøre nærmest hva som helst for å beholde sin tilrøvede makt, som har gått i generasjoner. Det er svært mange som ikke vil eller takler og vedkjenne seg dette, men det er den harde realiteten og kan verifiseres av alle hvis de studerer verden og dens historie med helt åpne og kritisk vurderende øyne.
I alle historiebøker står det svart på hvitt om konger og krigsherrer som tar det de vil ha fra folket med makt, om herskernes innkrevere som sørget for å fylle skattekamrene med folkets hardt tilegnede midler. Det står om alliansebygging mellom de mektigste, og hvordan de store imperiene ble til, og det står om hvordan herskerne og deres presteskap ofret mennesker til gudene og straffet alle som ikke vil bøye seg for herskernes guddom.
Det er ikke mer enn rundt 200 år siden slaveriet ble opphevet i verdens mektigste land. 200 ÅR!! Tenk det! Verdens mektigste land er bygd på slavekraft, og det er ikke mer enn 200 år siden det offisielt opphørte.
Det er ikke mer enn et halvt århundre siden en del av makteliten forsøkte å erobre hele verden med krig gjennom Adolf Hitler, og USA har faktisk bombet over et titalls land etter dette, og pr i dag raser det rundt 30 kriger – og 30 000 atomvåpen er klare til å utslette planeten vi bor på mange ganger!
Det er merkelig hvordan det alltid finnes ressurser til å føre krig, men sjelden noe til å skape fred, og det burde iallfall få en til å vurdere om lederskapet faktisk har en god eller dårlig agenda og undersøke det man kan rundt det – for det er tydelig at noe er galt når millioner av mennesker hvert år dør av fattigdom og sult.
Dette kan vi ikke stå og se på lengre uten å forsøke å gjøre alt i vår makt for å forandre det. Vi kan ikke lengre stole på at lederskapet skal ordne opp, da de helt tydelig har andre visjoner enn verdensfred og rettferdighet. Joda, de bruker fine ord som gir inntrykk av at de bryr seg om folket og menneskeheten – men resultatene taler helt klart for seg selv.
Det bor ca 6,5 milliarder mennesker på jorden, fordelt på rundt 200 land og stater i verden. 200 statsledere og deres nærmeste medarbeidere bestemmer hvordan hele verdens befolkning skal ha det. Et enkelt regnestykke viser oss at lederskapet ikke har noe som helst makt om folket ikke gir de det.
Dette er ikke bare et problem i den fattige delen av verden for de som skulle finne på å tro noe slik, men et utbredt problem i hele verdensstyringen, siden det er de samme maktalliansene som kontrollerer størsteparten av jordens land og ressurser.
Joda, vi har det selvfølgelig bedre som arbeidsslaver her i Norge enn de har det de fleste andre steder i verden, men går man litt mer i dybden på problemene, så er det svært mange grusomheter som skjer her også – men det er uansett ikke et spørsmål om sammenligninger.
Vi tilhører dette landet og må begynne her. Vi kan ikke frigjøre resten av verdens underkuede folk før vi har slitt oss løs fra våre egne slavelenker.
Det er nå på tide å stanse galskapen som herjer landet og verden. Det er nå på tide å sette foten ned i en samlet protest om at vi ikke vil finne oss i mer av ledernes galskap, og ta tilbake vår opprinnelige rett til å bestemme over oss selv. Det er på tide å bryte ut av herskernes splitt og hersk spill, og samle våre stemmer i ett parti. Først da vil det være folket som virkelig styrer. Om vi er samlet kan vi redigere hele vårt lovverk og fjerne det ufungerende og tilføre nye og mer hensiktsmessige lover i samarbeid. Nye lover som har folkets interesse som første prioritet, og ikke ledernes maktposisjon og lommebok. Et rettferdig system skal beskytte folket, i stedet for å beskytte systemet mot folket slik det er i dag.
Når folket her i landet endelig er samlet, kan vi opprette et fagråd med de ledende eksperter innen alle viktige felt, og et folkeråd med representanter valgt av folket for sine sosiale og medmenneskelige egenskaper – uten at disse skal ha noen utøvende makt. Disse er ansatt av folket og kan avskjediges på dagen om de ikke fyller sine forpliktelser eller misbruker sine posisjoner.
Alle rådets møter kan kringkastes direkte via riks-tv eller internett, og en gang eller to i måneden (eller flere eller færre, alt etter behov) kan folket ta stilling til de aktuelle saker og gi sine stemmer via en datamaskin og et nasjonalt intranett.
Det nye systemet må selvfølgelig bygges på et rasjonelt og rettferdig fundament, med en grunntanke om at alle mennesker har samme verdi og rettigheter – siden vi alle stammer fra det samme sted, uansett hva vi har valgt å tro på. Den religiøse overbevisningen sier at vi alle er brødre og søstre under den guddommelige kraften – mens den vitenskapelige forklaringen viser oss at vi høyst sannsynelig stammer fra en ur-celle i havet for milliarder av år siden, og at alle dagens mennesker stammer fra noen få tusen Homo Sapiens Sapiens (mennesket som vet at det vet) individer som levde i Afrika for ca. 70.000 – 100.000 år siden, og at vi høyst trolig deler stamfar med sjimpansene.
Den religiøse forklaringen på livets mysterier, stammer sannsynelig fra flere tusen år gamle astrologiske mytologier og folkeeventyr, og det finnes intet annet bevis for dens troverdighet annet enn disse nedskrevne fortellingene, som er ført videre av et presteskap, hvis eneste hensikt har vært å samle makt og rikdom.
Den vitenskapelige forklaringen baserer seg på observasjoner, analyser, eksperimenter, målinger og etterprøvinger, hvilket gjør at det er den eneste som kan understøttes rasjonelt med beviser.
Så alt for lenge har vi latt oss forvirre og bli ført bak lyset, av herskereliten og deres presteskap, og andre dårlige alfahanner som setter seg selv og egne ønsker foran flokkens beste. Så alt for lenge har vi latt oss dele oss opp i ikke-eksisterende grupper som kjemper mot hverandre, i stedet for mot et felles godt mål for alle. Nå er det på tide at vi gjenforenes som ett folk, siden vi alle brødre og søstre. Stå sammen mot maktovergrepene og foren dere i ønsket om en rettferdig verden for alle. La folkets røst tale, og la folkets vilje skje.
Om folket vil samle seg så vil vi kunne løse nærmest alle våre problemer , og om folket ikke vil samle seg, så vil bare situasjonen bli verre og verre.
Jeg håper alle dere som leser dette tar kontakt og vil være med å gjøre verden til et bedre sted og støtte oss i vårt arbeide med å ta tilbake makten gjennom vårt politiske parti ”FOLKETS RØST”, slik at vi kan få innført et rettferdig, direktedemokratisk folkestyre og bli en pådriver for positive forandringer i resten av verden.
Svært mange sier at det aldri vil bli bedre og at mennesker umulig kan skape et harmonisk samfunn – ja, de kaller det til og med en utopi… -MEN, det er mulig! Vi må bare gjøre det. Du, jeg, vi…og alle andre.
Er du med?

76 kommentarer In " VÅKN OPP! – ER VERDEN SOM DU TROR? "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
november 3rd 2008 at 10:05 pm
I’m in!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2008 at 10:10 pm
;-D
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2008 at 10:10 pm
Glimrende!
Vi begynner å samle inn underskrifter om et par ukers tid.
Spre dette til alle du kjenner, og få de gjerne til å lese dette.
Jeg kommer tilbake med mer informasjon når det skjer mer.
Ta gjerne kontakt om det er noe du lurer på, eller om du på noen som helst måte vil bidra aktivt i arbeidet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2008 at 10:14 pm
“Om vi er samlet kan vi redigere hele vårt lovverk og fjerne det ufungerende og tilføre nye og mer hensiktsmessige lover i samarbeid. Nye lover som har folkets interesse…”
1: Definer folket.
2: Hvordan skal dette kunne gjøres? Tenkt over at det folk har ulike meninger, og at det derfor ikke går an å samle alle i ett parti?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2008 at 10:15 pm
Jeg regner med at det betyr at du er med, gamle ørn?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2008 at 10:19 pm
1. Hele jordens befolkning, utenom ledelsen.
2. Det er fullt mulig å ha meningsforskjeller selv om man tilhører samme parti, og da stemmer man.
Selvfølgelig vil man kunne ha forskjellig smal selv om man enes om det viktigste.
Er du enig i at det burde være fred i verden?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2008 at 10:21 pm
Nesten alt du skriver her er jeg enig i. Jeg undres på om du fortsatt har til hensikt å forby tro. det blir litt pakket inn her hva du egentlig sier syns jeg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2008 at 10:25 pm
Kjempebra! Gleder meg så å lese dette, og det er det første partiet jeg noen gang vil stemme på, hvis det blir et parti. Sender sjelden mail til mine venner, men jeg vil kopiere denne linken og masse-sende
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2008 at 10:27 pm
Beundringsverdig og veldig optimistisk men intet umulighet. Alt er mulig bare man vil det selv, ALT!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2008 at 10:38 pm
flott.. det er ingen tvil om at du har rett. og når den tid kommer har du selvsagt min stemme.. men hva kan den vanlige mannen i gata gjøre nå.. foruten om å gi kjenskap til at dette er en bra ting?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2008 at 10:39 pm
Jeg syns personlig at organisert overtro kunne ha vært forbudt, siden det beviselig er mange som bevisst manipulerer mennesker som har det vondt og søker trøst – men nei, jeg vil ikke forby mennesker å tro. Alle har rett til å tenke og tro hva de vil, men jeg vil allikevel informere om hva jeg mener er virkeligheten og hvorfor.
Jeg syns ikke samfunnet skal bidra med økonomisk støtte til trosvirksomhet, eller at styringen skal påvirkes av religiøs overbevisning.
Hvordan høres det ut? Er det nok for at vi kan enes og samarbeide for en bedre verden for alle?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2008 at 10:46 pm
Ja – absolutt. Jeg er for at all offentlige virksomhet er trosnøytralt feks. Hva folk vil mene og tro i sine privatliv og familier får bli opp til hver og en. Vil de samles kan de betale det selv ja – helt klart.
Ja, jeg er med!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2008 at 11:01 pm
Så er det slsik, Hawkie, at massene alltid må ha en leder – en bjellesau. Og siden det finnes rundt 200 land så finnes det også et par hundre slike “bjellesauer”.
Vis meg 200 bjellesauer så skal jeg vise deg 50 korrupte bjellesauer. Som holder sin lederrolle via et militærvesen som ledes av nye bjellesauer som også slåss for sin posisjon.
Ja, 6,5 milliarder mennesker burde kunne kaste 200 uredelige ledere, men – vanskeligheten blir å finne nye ledere som vil kunne motstå korrupsjonens ffristelser. Ikke idag, men også i morgen og neste uke…
Ledere som søker makt er hva jeg kaller “makt-mennesker” som søker makt for maktens skyld. Og får de først makt, tenker de neppe to ganger på å knuse en opposisjon om det kan holde dem ved makten. Der ligger vanskeligheten.
Fordelig av godene? Afrika har over de siste 10-12 årene mottatt noe rundt 500 milliarder dollar i diverse hjelpetiltak.
Det er mange penger. I deler av Afrika kan man dessuten høste tre avlinger årlig. Hvis man vil! Men man er mer opptatt av å “sikre seg” godene fremfor å fordele dem.
Lille Palestina har også mottatt mange penger gjenom årene. Noe rundt 40-50 milliarder kroner over de siste 50 årene.
Og hva kan de vise til? Lite eller ingen ting. De løper fortsatt rundt i gatene og kaster stein eller skyter etter hverandre med Kalashnikovs.
Før man kan pumpe penger inn i et samfunn må det bygges opp et lederskap som skjønner hva det dreier seg om. Ikke omvendt! Da blir lederskapet korrupt! Og det er ingen som gidder å legge to pinner i kors for å brøfø seg selv og familien så lenge andre uansett betaler.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2008 at 11:49 pm
Høres ut som en drømmeverden.
Veldig bra skrevet, holdt meg oppe til over sengetid til og med;)
Eg e helt klart med:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 12:14 am
Beklager, jeg er ikke med deg.
Ideologien kan virke grei, men så lenge du har et mål om å “utslette” kristendommen, kan jeg ikke bifalle deg.
Da er det et diktatur du vil ha, og det vil ikke jeg. Forresten er sittende regjering folkevalgt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 12:52 am
Utrolig bra skrevet, å ikke minst så sant som d er sagt!!
Neiss skal spre ordet, å er klart med på den underskrift greia
Hellyeah!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 2:47 am
Takk for din støtte og hjelp!
Om alle hadde gjort dette, så hadde problemene vært løst i neste uke.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 2:47 am
Så da regner jeg også med at du vil støtte dette?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 3:14 am
Dette er ting vi vet og vi må ta personlig ansvar, og stole på den lille stemmen inni oss. De små detaljene vi gjør blir enorme elver og VI må ta ansvar.
Noe har man holdt på med i åresvis for å endre.. andre ting..lang vei igjen å gå.
Vi må vite. IKKE tro.
Og ha tillit.
I`m in.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 9:06 am
Den “vanlige” mannen i gata kan være med å spre dette, om h*n vil bidra mer, så er det bare å kontakte meg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 9:08 am
SUPERT!
Mer informasjon kommer etterhvert.
I mellomtiden er det bare å gjøre det man kan for å spre dette og engasjere flest mulig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 9:12 am
Det er i utgangspunktet ikke de utro bjellesauene som er hovedproblemet, men gjeterne bak de igjen.
Et annet eksempel på dette er hvordan det er i USA, der både venstre og høyre vinge sitter på det samme ørnehodet. Det er den samme makten som styrer uansett. Se bare på valget mellom Bush og Kerry, der begge var medlem av det samme hemmelige broderskapet Scull and Bones, som er så hemmelig at ingen ville prate om det (men bekreftet at de var medlemmer) da de ble konfrontert med dette.
Vi trenger ikke ledere. det holder med en administrasjon uten makt. Makten skal ligge hos folket.
Vil du støtte dette med din stemme argus?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 9:17 am
Tror du bør slutte å tenke så mye på hvorfor det er slik og hvem som har skylden, og heller tenke på hvordan du kan gjøre noe med det!Sutring hjelper faktisk ikke.Tro det eller ei.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 9:29 am
Jeg tenker på alle disse tingene. Har du i det hele tatt lest innlegget, eller er det bare en vanenegativitet du har?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 10:42 am
Jeg har ikke som mål å utslette noe annet enn ondskap i verden, akkurat som kristendommen – så jeg kan ikke helt skjønne hvorfor vi ikke kan enes i det arbeidet.
Om jeg hadde trodd på Gud, så er jeg sikker på at han ville ha gledet seg enormt om vi kan samarbeide om de viktigste tingene, selv om vi har menings- og trosforskjeller.
Nei, det er ikke snakk om et diktatur, men et direktedemokratisk folkestyre.
Den sittende regjeringen er folkevalgt, men ikke i den grad som vi liker å tro. Det er mer et spill for å gi oss en illusjon om frihet og medbestemmelse, mens vi i virkeligheten ikke bestemmer noe som helst.
Håper du allikevel vil kunne støtte dette med den underskrift eller stemme.
Å bare kunne velge mellom dårlige alternativer er ikke valgfrihet
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 11:34 am
Næmen jøss så koselig å se demses tilbak på blogg, det var lenge siden. Føler jeg ikke trenger å svare, du kjenner meg og selvsagt erjeg med gogutten.
Håper alt er bra med dere,klem siksan:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 11:42 am
Jeg skal lese dette litt skikkelig når jeg får tid. Akkurat nå sitter jeg på jobb, med presidentvalget i (pardon my french) hue og ræva.
Men kjenner jeg deg rett, kan du regne med min støtte.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 1:56 pm
Blir ikke kvitt meg så lett når jeg har noe på hjertet vet du.
Tusen takk for støtten siskan!
Vi har det bare bra. Mye jobbing og slit, men slik får man ting til å gå fremover.
Håper alt er bra med deg/dere også!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 1:59 pm
Jeg regner med at du kjenner meg rett, siden jeg fortsatt mener nærmest akkurat det samme som før.
Gi meg en kommentar når du har lest ferdig, og se om du da kan si deg enig nok til å støtte det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 2:35 pm
# 9B Hawkie
Det er jo fundamentet for et levende demokrati. Makten skal selvsagt ligge hos folket. Det er derfor vi velger våre representanter til Stortinget.
Men så svikter det. For allerede i veggene på Stortinget så lever en basill som smitter alle:
“Vi-her-inne-og-de-der-ute”. Den angriper i første rekke hukommelse, særlig erkjennelsen om hvorfor de er der de er. Og jo lenger de sitter der inne, jo sterkere angrepet blir man.
Til slutt blir den sterkeste motivasjon for å gå på jobben å klore seg fast på maktens tinder lengs mulig og å bruke tiden til å bygge seg opp egne fordeler.
For meg spiller det mindre rolle om man tar imot 50 000 i handa eller om man ordner seg slik at man mottar noen urettmessige millioner på etterskudd.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 4th 2008 at 8:29 pm
Nettopp!
-Og siden vi ikke kan ha det slik, er det på tide å renske opp og begynne på nytt.
Sytemet har kommet helt ut av kontroll og trenger en totalrenovasjon, for å være på den sikre siden at det er folkets ve og vel som ivaretas, og ikke statslederes lommebøker og egoer.
Er du med gamle ørn?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 5th 2008 at 12:29 pm
Jeg er med!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 5th 2008 at 3:59 pm
Hei,meget bra og innsiktsfullt innlegg.Jeg er helt klart med!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 5th 2008 at 4:05 pm
Takk for at det endelig har kommet noen som ønsker å kjempe for menneskerettighetene. Mennesker som ikke forstår hvor viktig dette er, må enten være onde eller dumme.Min stemme kan du utvilsomt regne med.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 5th 2008 at 5:13 pm
WORD MAN!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 5th 2008 at 5:23 pm
Supert!
Det vil komme oppdateringer her etterhvert som ting skjer, så bare følg med.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 5th 2008 at 5:33 pm
Virkelig et spenstig innlegg.
Interessante synspunkter, som gir meg assosiasjoner til den klassiske anarkisme, – og for meg er anarkisme et positivt ladet begrep.
Jeg er enig med deg i din virkelighetsforståelse, men tror det blir vanskelig å samle hele landet i et nytt parti.
MEN: Om bare folk hadde engasjert seg mer i samfunnet og politikken, enten i partier eller interesseorganisasjoner, hadde vi vært et langt stykke på vei.
For skal man få innflytelse, må man engasjere seg, og dessverre er det veldig mange som IKKE gjør det.
FLOTT å se deg tilbake igjen, Hawkie.:)
Tommel!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 5th 2008 at 5:36 pm
# 17B
Hawkie
Ja, i prinsippet! I prinsippet er jeg med, men – du kan jo ikke godt gå hen og avlive regjeringen heller?
Og ellers finnes det jo et par hundre slike regjeringer rundt om i verden som er godt etablert innenfor dagens system og som nok ikke er vilig til å dele dine drømmer.
En ny verdensorden? Hvor mange hundre år (generasjoner) tror du amn må ha fpr å få en slik på plass?
Vi kan jo nå begynne med Obama? Han har varslet gjennomgripende forandringer i det amerikanske samfunn – og verden! La oss nå observere hva som skjer fremover?
Hvor lang tid tar det før noen fundamentalt skjer? Hvordan blir det mottatt? Vil vi kunne registrere spredning av hans ideeer? Vil andre nasjoner følge i samme spor?
Eller blir han (som flere andre) offer for en gær’ning med skytevåpen?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 6th 2008 at 12:52 pm
helt enig!!
det er bra at det endelig skjer noe.
folket må gå sammen:)
jeg er med hele veien.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 6th 2008 at 3:52 pm
Nettby nick – “Untliberal”
Denne idèn har jeg tenkt på i et par år, å var nær ved å gjennomføre et lokal parti..Valgte istede å “kuppe” auf hammerfest..Du kan sjekke “google” å skriv navnet mitt, så kan du jo se ka man fikk oppnådd.. :p Jeg tenkte på parti navnet “Direkte Demokrati Parti(D.D.P)” – Med Friheten til og velge!
Jeg lurer på et par spm, å det er hva det politiske fundamentet som vil samle folket i “Folkets røst” vil være..Vil det være miljø politikken? Direkte demokrati går ut på at folket regjerer. Vil det bli folkeavstemning på spm som NATO medlemskap? Vil det bli avholdt folkeavstemning på statskirka, å hvordan stiller “Folkets Røst” seg til menneskets fri vilje? Allså en manns valg til og kunne f.eks bruke rusmiddler uten å måtte bli straffet av staten for det? Staten selger i dag harde stoffer til pasienter gjennom apoteket.. å hvem skal sikre dette 1. parti`s systemets uavhengighet? Kongehuset? Hva vil regjeringskabinettet bestå av? Representanter fra f.eks de 10 største partiene på stortinget, eller folk du vil ha med?? Hva med lovendringer? Narkomani er en sykdom, skal da en narkoman sitte i fengsel? Mye å tenkte på…..Hva med utenrikspolitikken til “Folketsrøst”..? Fortsatt grenseoverganger? Kanskje systemet du ønsker å gjennomføre faktisk bare er en annen vei som fører til kontroll, å ikke fri vilje, men lykke til…Du e nu ikke langt fra “The system”..Winston Churchill sa “Demokrati e ikke nåkka bra styringsform, men det e den beste vi har for øyeblikket”
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 7th 2008 at 11:04 am
Ja,vi kan skape det vi i dag nærmest anser som en drømmeverden – selv om den verden egentlig bare blir slik det burde ha vært for lenge siden, i stedet for det marerittet herskereliten har skapt for menneskeheten.
Godt å ha deg med.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 7th 2008 at 11:07 am
Supert Neiss!
Sammen er vi dynamitt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 7th 2008 at 11:13 am
Helt enig! Det er enormt viktig å å bruke sin fornuft og ikke tro blindt på hva noen forteller en. Man må selv se rundt seg for å avsløre løgnene.
Bort med troen som forvirrer og splitter – inn med kunnskapen som oppklarer og forener!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 7th 2008 at 11:42 am
Det gleder meg!
Følg med videre, og ta gjerne kontakt om det er noe du lurer på, eller om du vil bidra til å samle underskrifter eller lignende.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 7th 2008 at 11:49 am
Takk til deg også som vil støtte dette!
Dette er fullstendig avhengig av samarbeid for å fungere, men da vil det til gjengjeld også fungere svært godt.
Onde, dumme, uvitende, redde eller feige. Alternativene er mange, men jeg er allikevel overbevist om at folket vil gjøre det rette, bare de vedkjenner seg virkeligheten om verdens ondskap.
Men ja, det finnes helt klart både onde og dumme mennesker, men flertallet er jeg helt sikker på at er gode, bar de blir vekt fra hypnosetransen de befinner seg i.
Hadde folket visst hvordan de ble kontrollert av en ond herskerelite, så ville det ha vært revolusjon i gatene på timen.
Heldigvis er vi – folket – i så stor overtall, at herskereliten og deres knekter, ikke har noe som helst å stille opp med. Menneskeheten er ikke lederskapet, men folket – og folkets vilje skal oppfylles.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 7th 2008 at 11:50 am
Da regner jeg med din stemme og underskrift.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 9th 2008 at 8:30 pm
Ja, det er ingen tvil om at det kommer til å bli vanskelig – men jeg kan ikke helt se at vi kan la være å forsøke av den grunn.
Folk burde så absolutt engasjere seg mer, og grave litt mer i dybden av hva som skjer i verden – man får ikke med seg alt gjennom Dagbladet og VG, slik mange tror.
Dessverre hjelper det ikke at mange i landet allerede er engasjer, når de er spredt for alle vinder, hva oppfatninger om nødvendige tiltak gjelder.
Vi – folket – vil ikke få noe særlig å si før vi klarer å enes om det viktigste, slik at vi samlet kan sette ny kurs for fremtiden.
Håper dette er noe du vil støtte med en underskrift, og kanskje til og med en stemme når den tiden forhåpentligvis kommer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 9th 2008 at 8:39 pm
Det er ikke snakk om å avlive regjeringen, men å ta tilbake makten de har tatt til å bestemme for oss i viktige saker – siden de helt tydelig ikke mestrer oppgaven tilfredsstillende.
Så da kan du kanskje være med mer enn bare i prinsippet? En underskrift? Ja, kanskje du vil være med i partiet til og med?
Ja, det vil kanskje gå noen århundrer før forandringene har trått i kraft for fullt – men om vi ikke starter så kanskje det aldri skjer, og det vil fremtidens mennesker helt klart lide under.Så la oss starte det nå, mens det enda er mulig.
Om Obama er ekte, så vil han nok forsøke å innføre noen gode forandringer, og kanskje tatt av dage etter hvert – men er han som de forrige, så er han bare nok en dukke som fungerer som den egentlige maktens brikke.
Foreløpig heller jeg mor det siste alternativet.
Jeg har ikke tro på at noen av de største landene drives ærlig nok, og at alle valgte ledere egentlig er innsatt, gjennom manipulering skaper de en illusjon om at det er dette folket ønsker.
Nei, for å være sikker på at det drives ærlig for folket, så må folket drive det selv.
Er du med?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 9th 2008 at 9:43 pm
Supert Kim!
For hver som er med, vokser muligheten for en fred og frihetsrevolusjon, som vil gi oss den verden vi alle egentlig ønsker.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 10th 2008 at 1:29 am
Jeg er med!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 10th 2008 at 1:56 am
Ja til ett nytt DEMOKRATI!
i 2006 solgte Norges bank alt gullet vårt. 37 tonn og gjorde dette om i “verdipapirer” Jeg har ikke mye peil på økonomi, men dette er IDIOTI!
I første halvdel av år 2008 økte gullprisene med 30%.
Gullet er liksom siste tommel å suge på når alt er tomt. All oljen pumpes opp i rekordfart, og til h… med miljøet, og ressursene gjøres om i “verdipapirer”
Eiendommene, skogene, kraftverkene… likeså?
Oljefondet som spilles på børsen kan være borte over natta.
Se på Island. Nå roper plutselig folket på EU medlemsskap…
Ledende politikere bidrar aktivt til å føre kontrollen med norske ressurser ut av landet ved å vedta en rekke lover som skal åpne for slike muligheter. Vi kunne kalle det et langsomt statskupp, skriver Per-Aslak Ertresvåg. Det er ingen risikofylt gjetning at om bare ti år er det mer enn 50 prosent sjanse for at Norge har opphørt å eksistere som selvstendig stat. Hvis ikke dagens ledende politikere, mot formodning, skulle våkne.
Den nye vannressursloven ble vedtatt I Stortinget i 2001 – mot bare én stemme – Kystpartiets! Loven tillater salg av vannverkene våre til utlandet. Den nye mineralloven endrer på drastisk vis utlendingers muligheter til å overta disposisjonen av norske fjellområder. Den nye havbeiteloven åpner for gi utlendinger herredømmet over kysten. Oppdrettsloven gjør at oppdrettskonsesjoner lett havner i utlandet. En lang rekke ledende norske foretak er i tur og orden forsvunnet fra norsk jord, delvis takket være en næringsminister som nærmest har satt sin ære i å subsidiere utflagging av bedrifter. Deler av pressen forteller ofte med hån hvor uinteressante og glansløse statseide bedrifter som Telenor, Statoil, Norsk Hydro er – trass i at internasjonale investorer sikler etter å få overta dem. Likevel, disse bedriftene er ennå i norsk eie, men bare så lenge staten vil. (Hva med folket?)
Meyer om maktkamp
http://www.forskning….
-Det blir helt feil å ha fokus på styringsproblemer og offentlige institusjoner når vi er i ferd med å slukes av en altomgripende uformell makt, sier maktforsker og kunstprofessor Siri Meyer, som i vår trakk seg fra Makt- og demokratiutredningen. I den ferske pamfletten «Imperiet kaller – et essay om maktens anatomi» forklarer hun hvorfor.
Thomas Hylland Eriksen som har gjennomgått maktutredningen i Norge på 50 bøker og 77 rapporter kaller det et bekymringens evangelium. ” Totalbildet er ganske entydig. Nasjonalstaten svekkes både innenfra og utenfra. Makt er blitt forflyttet til transnasjonale organisasjoner og nettverk, og samtidig blir Statens egne aktiviteter satt ut på anbud”
Man kan si mangt om konspirasjonsteorier, men noen ganger ser det ut som om det er aliens som styrer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 10th 2008 at 3:53 am
LIK PENSJON TIL ALLE!!!
De heldigstillte i et samfunn hvor det ikke er jobber nok til alle og en kynisk kamp om de beste plassene, vil ha mulighet til å spare, leve fett og høste heder og ære. Hvorfor skal dem ha en pensjon hinsides i tillegg?
Alle kan ikke bli direktører. Dette er et byggverk hvor vi er avhengi av hverandre, og ingen er noe mer verdt enn andre.
Når det kommer til denne pensjonssvindelen på Stortinget hvor ingen ser ut til å kjenne regelverket og forsyner seg fra fellesskapet, synes jeg langtifra at det er nok med stikkprøver. La oss få en grundi sjekk alla Taxibransjen i Oslo. Slik kan vi få vite hvem vi kan stole på..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 10th 2008 at 1:45 pm
Jeg savner en tjenende Bank, en folkets bank som ikke har noen annen funksjon enn å tjene folket. En non profit bank hvor folk kan spare, få inn lønnen sin, og som ved statlige tilskudd kan gi microlån etc.
En bank som ikke gambler med kundenes penger vil sannsynligvis aldri kunne gå konkurs. Den drives tilkostpris. Selv må jeg betale 75 kroner for at en bankfunksjonær skal betale en regning manuelt. Dette tar under 2 minutter og 20-30 tastetrykk. Da skjønner man at det er pengene og ikke kunden som er fokuset.
Det samme med en statlig folkets avis, og som ikke er avhengi av næringslivets velvilje for å overleve, og hvor man gjærne bruker usannheter for å selge aviser. En nonprifit avis vil kunne konsentrere seg om opplysning. Jeg ser et stort problem i at noen få eier mediene og at nyhetene samles inn av pressebyråer som NTB og ett til. Da blir nyhetene ut til landets avisredaksjoner ferdigtygget, og man kan kanskje forstå dem som mener at det sitter en slags paraplyorganisasjon som siler og også sensurerer nyheter når et samlet pressekorps ikke klarer å fange opp store viktige begivenheter.
Eks. http://www.vgb.no/104...
Jeg tror også at vi må ta tilbake produksjonsmidlene i kampen mot imperialistene. Små samvirker hvor vi selv bestemmer hva slags mat vi skal spise eller dyrke, og ikke EU direktivene med genmodifisert og klonet mat. Vi ser også at hvitsnippene som kommer inn i bedrifter bygget opp av generasjoners slit, blod og tårer, for å finne ut at overskuddet ikke er høyt nok og legger ned bedriften og flytter den til eks Kina. Vi så det blant annet med Hydro Porsgrunn som hadde 3 milliarder i overskudd. Dette var ikke nok for disse aksjeselskapshaiene som gir blaffen i at det faktisk handler om å leve. Forretningssystemet er blitt slik at lederne hopper fra det ene selskapet til det andre og melker overskuddet. Direktører får sågar store fallskjermer for å kjøre konsern i grøfta. Det ser i hvertfall slik ut mange ganger.
Når Norge bestilte disse omstridte signaturtogene ble Norsk togproduksjon lagt ned. Det samme skjer med alt. Vi mister kompentansen på område og vil være avhengi av andres velvilje. Og når oljeeventyret er slutt har vi ikke engang bønder til å så maten vår? – Hvem vinner supermarked kampen, og får monopol på maten og produksjonsmidlene?
Byråkratiet spiser opp skattepengene og jeg tror lokalsamfunnet er best tjent med å overta omsorgsoppgavene. Dvs betale mindre skatt og heller konsentrere seg om praktisk hjelp.
I denne såkalte sunne konkuranssen ser vi at fungerende statlige monopoler oppløses og gradvis overtas av det private. Se på opplysningstjenesten Telenor hadde. Ett enkelt nummer gav oss det svaret vi søkte. Nå har vi kanskje ti femten nummer opplysninger som aldri ser ut til å være oppdatert, og vi kan få tre forskjellige svar på tre nummerforsøk. Dette bringer frustrasjon, og sannsynligvis ender det opp med at dette må samles og et privat firma får eneretten.
Vi ser det på en rekke områder i samfunnet hvor ting som fungerer tilfredstillende blir byttet ut med alternativer som bringer frustrasjon.
Se hvordan de ødelegger radiostasjonene med noen merkelige nye konsensjonslover. Folk kan ikke lenger bygge og planlegge en virksomhet fordi reglene endres hele tiden. Hvis folket liker og vil ha en radiostasjon som har fungert i en årrekke, så har ikke politikerne som skal utøve folkets vilje noen rett til å gå på tvers av sunn fornuft. Nå er det dem som hevder at disse kanskje litt mer frittalende stasjonene stenges av andre grunner. Kontroll over informasjonen som siver ut til folket. Ikke vet jeg, men når det meningsløsegår foran sunn fornuft, da må man jo begynne å lure.
Jeg tror løsningen ligger i å bytte ut politikerne med fiskere, industriarbeidere, musikere (rytme og balanse) og et bredt utvalg av yrker. Dette er mennesker som vet hva det koster å bygge, hva fattigdom er, hvor skoen trykker etc. Dette er mennesker som er mer opptatt av å leve enn profitt.
Vi får de lederne vi fortjener heter det, og på tross av to nei til EU velger vi Ja folk inn i samfunnets hode, og vi har fått over 5000 EU direktiver tredd nedigjennom halsen siden 1994, og da gjenstår det store spørsmålet; Får vi riktig informasjon?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 16th 2008 at 3:36 pm
Heisann Freddy!
Vi har også tenkt at det kunne være lettere å starte i et allerede etablert parti – men siden ingen av partiene går i roten av problemene, er dette eneste alternativ.
Det politiske fundamentet som skal samle folket, er i all hovedsak rettferdighet, fred og frihet. Miljøet er selvfølgelig en svært viktig for at vi i det hele tatt skal ha en klode å bo på, så det vil så absolutt få fokus det også.
Vi mener at folkevalg må avgjøre i alle store saker, deriblant spørsmålet om videre Natomedlemskap. Når det gjelder statskirken, så må den fjernes umiddelbart, da dette ikke er forenlig med partiets rasjonelle fundament.
Tro og overtro skal ikke på noen som helst måte påvirke statsstyringen, og det vil heller ikke bli gitt noen form for økonomisk støtte til slik virksomhet.
Når det gjelder rusmiddeldebatten, så mener vi så absolutt at denne må intensiveres slik at vi kan få et regelverk vi alle kan leve med. Nei, det burde ikke være straffbart om man vil ruse seg, men det burde heller ikke være slik at folk ruser seg til helvete. Bedre løsninger enn i dag er iallfall påkrevd.
Kongehuset må vekk. Om vi skal ha et fullstendig demokrati, så må slike etterlevninger fra oldtiden fjernes fra systemstyringen.
“regjerningskabinettet” vil forsvinne slik vi kjenner det i dag, og det nærmeste vi kommer er de rådgivende instansene – fagrådet og folkerådet.
Når det gjelder utenriks, så vil vi at norge skal vise et klart standpunkt på hva vi aksepterer og ikke. Vi kan ikke samarbeide eller handle med land eller stater som misbruker og undertrykker sitt folk.
Ja, demokratiet er det beste så langt – og om vi klarer å omgjøre det til et virkelig demokrati, så vil det fungere så godt som demokratiet overhodet kan fungere også…og det til alles beste!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 16th 2008 at 3:46 pm
Bra med alternativer; men ikke se dere blinde på at religion er så ille.
Religion er som alkohol; som regel til trøst og glede for de fleste.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 16th 2008 at 3:48 pm
Ja, vi må helt klart ha et nytt demokrati, og temaene du nevner viser dette svært godt.
Det kan helt klart se ut til at aliens styrer av og til, men hedligvis -uansett hvem det er som styrer bak makten – så kan vi, folket, ta denne makten tilbake og velge i fellesskap hva slags fremtid vi vil skape.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 16th 2008 at 4:57 pm
Helt enig! Et maskineri er avhengig av alle komponentene for å fungere optimalt. Ingen er i utgangspunktet mer verdt enn andre, derfor burde også alle verdsette likt i et maskineri, såfremt de alle bidrar med samme energi.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 16th 2008 at 5:01 pm
Takk for mange gode poenger!
Det ser ut til at vi er enige i de viktigste tingene, så forhåpentligvis kan vi samarbeide om å nå målet om en mer rettferdig verden, som beskytter folket, og ikke staten fra folket slik som i dag.
En rettferdig folkebank høres ut som en glimrende ide, siden dagens banker er infisert av egoistiske kynikere.
Nei, vi får ikke riktig informasjon.
Om du sender meg en mail med telefonnummer, så kan vi ta en litt mer utfyllende prat.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 16th 2008 at 5:03 pm
Religion er et onde, selv om mange finner trøst i det…akkurat som heroin.
Uansett, det er maktoverhodene som er det største problemet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 16th 2008 at 6:21 pm
Jeg hadde satt stor pris på om flere ville lese gjennom dette og fortelle hva de eventuelt er uenige i. Kanskje dreier det seg bare om misforståelser?
Dette er et helhjertet og oppriktig forsøk på å få i gang store, gode forandringer, for alle landets innbyggere, og forhåpentligvis etterhvert for resten av verden.
Dette vil vi fortsette med så lenge som nødvendig, men jo flere vi er, desto raskere går det.
Håper flere vil bidra til å gjøre verden til et bedre sted.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 23rd 2008 at 10:45 pm
Dette virket som noe veldig anarchistisk. Jeg digger det;)
Men, er du for eksmempelvis legalisering av all “narkotika” Selvfølgelig med regler osv, men at du kan i realiteten bruke hva du vil og få kjøpt det på polet eller noe i den duren?
Jeg liker systemet i Norge, men lengter etter mer frihet, og mer konsekvenser for egne handlinger.
Fin tekst, men den ble litt mye. Du virker som en mann med mye tanker og jobber for menneskelig frihe.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 1st 2008 at 11:26 am
Heisann og takk for kommentar, Geir!
Joda, det kan nok virke litt anarkistisk og dele noen trekk, men hva det kalles er ikke så viktig egentlig – det viktige er at det kan føre til forbedringer for hele folket…og da ikke nødvendigvis bare i norge.
I utgangspunktet er vi for at mennesker skal kunne få gjøre det de vil, men da bør også mennesket først utvikle seg til det punktet hvor de ikke er selvdestruerende.
De u-fungerende og urettferdige lover og regler må byttes ut med et regelverk som fokuserer både på individ og fellesskap – begge deler er like viktig om vi skal kunne få et velfungerende og harmonisk samfunn.
I norge (og de aller fleste andre land) blir vi behandlet som barn, det fører også til at mange beholder en barnementalitet hele livet. Folket må gis den tilliten og det ansvaret de faktisk fortjener og folket må åpne øynene for den uretten og skjeve fordelingen verdens maktelite står bak. Bare sammen kan vi gjøre noe med det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 1st 2008 at 11:59 am
En liten ting.
Jeg la inn en kommentar lengre opp.
Du sier nå at du vil utslette ondskapen slik som kristendommen også vil. Men du mener jo at religion er et onde. Likevel vil du samarbeide med meg. Jeg forstår ikke hvordan du skal greie det. For først må du jo innse at min tro er så viktig for meg at jeg ikke kan la din tro overstyre min tro.
Mulig du har forandret mening, men du har før sagt at du vil utrydde religion?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 1st 2008 at 10:50 pm
Ja, jeg vil utrydde ondskap, urettferdighet, undertrykkelse og maktovergrep, og jeg vil mer enn gjerne samarbeide med deg og andre kristne, og alle andre troende også.
Jeg mener ikke at all tro er et onde. Troen på det gode, på rettferdighet, på likeverd, på medmenneskelighet, på menneskets evne til å gjøre det rette for seg selv og sine medmennesker – er god tro.
Det jeg mener er dårlig med organisert tro/religion, er at det er organisert av dårlige maktmennesker for å sette folket opp mot hverandre og skape splid, slik at det blir vanskeligere for oss å samarbeide om å gjøre verden til et bedre sted…for det tilsier også at makteliten mister sin makt.
Slik jeg har lest de hellige skrifter – i alle religioner – så er det viktigste at vi gjør godt mot hverandre og er gode, reflekterte mennesker, som lever i harmoni med våre omgivelser, naturen og medmennesker.
Du og alle andre må for min del tro på akkurat hva dere vil, men det burde logisk nok ikke bryte med andre menneskers rett til det samme – og skal vi få til det, så må vi nødvendigvis finne en måte å forholde oss til hverandre på en positiv og konstruktiv måte, og ikke anse hverandre som mindre verdt fordi man har en annen overbevisning om det vi beviselig ikke vet noe som helst om.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 1st 2008 at 10:54 pm
thumbs up
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 1st 2008 at 11:30 pm
#33,5
Den kommentaren får du et stort, glad smil for! Alt er mulig om man velger det!
Gleder meg til å høre mer om dette – gleder meg veldig!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 2nd 2008 at 9:50 am
Etter å ha lest gjennom “Folkets Røst” innledende filosofi og bloggen under, ender jeg opp med noen spørsmål.
1.
HVilken erfaring har dere innen politikk.
2.
Verden består av rundt 200 land, mange av disse styres på en helt annen måte enn de vestlige land, som Midtøsten og Asia. Hvilken erfaring har dere med disse landene?
3.
Norge var verdens 5. fattigste industrielle land for 50 år siden, vi var på grensen til å være ett u-land. Idag er Norge kåret til en av verdens beste land å bo i og no 2 på lista over minst korrupsjon. Det er nesten ingen land som har flere av sine statsborgere som lever i middelklassen. Det står respekt av noen få regjerings partier å få dette til. Likevel snakker dere negativt om regjeringa og jobben som har vært gjort for å gjennreise Norge etter krigen og depresjonen som var i ettertid. Synspunkter?
4.
Jeg forsto det slik at dere vil begynne oppryddingen i Norge. Hvorfor det? Hvorfor ikke begynne oppryddingen i ett land som virkelig trenger det?
5.
Legg fram en handlingsplan som viser hvordan dere vil få bukt med korrupsjon, siden det er korrupsjon som stopper det meste av pengene som tilføres de land som trenger hjelp.
6.
Siden dere fremstår som politikkere eller gjerne vil bli dette, har noen av dere en kriminell bakgrunn? Unnlater dere å betale skatt? Utfører dere svart arbeide hvis dere har mulighet til dette?
Dere har store ord i filosofien deres…håper dere kan følge opp med noen gode svar også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 2nd 2008 at 10:35 am
Jeg tok meg den frihet, og kopiere de svarene jeg ga deg på Nettby.
> 1.
> HVilken erfaring har dere innen politikk.
-Ingen erfaring politisk, men har fulgt med på verdenssamfunnet i hele mitt liv, og har brukt mange år på å søke kunnskap om hvordan verdens maktstruktur er bygd opp. Har på privat plan studert historie, religion, filosofi, psykologi, med den hensikt å forstå hvordan verden ble som den ble, og hvorfor det er som det er.
Svarene jeg fant var sjokkerende, og ga meg ikke noe annet valg enn å forsøke alt jeg kan for å gjøre noe med det.
> 2.
> Verden består av rundt 200 land, mange av disse styres på
> en helt annen måte enn de vestlige land, som Midtøsten og
> Asia. Hvilken erfaring har dere med disse landene?
-Jeg har bred erfaring med mennesker fra hele verden, og jeg har god kunnskap om hvordan de aller fleste land drives og kontrolleres av internasjonale krefter.
Mennesker er stort sett det samme overalt, og det eneste som skiller dem, er som regel livssyn og religiøs overbevisning – men moral og personlige behov går ut på det samme hos de aller fleste.
Dårlige mennesker er det over alt, og de har likhetstrekk, akkurat som gode mennesker.
> 3.
> Norge var verdens 5. fattigste industrielle land for 50 år
> siden, vi var på grensen til å være ett u-land. Idag er
> Norge kåret til en av verdens beste land å bo i og no 2
> på lista over minst korrupsjon. Det er nesten ingen land
> som har flere av sine statsborgere som lever i
> middelklassen. Det står respekt av noen få regjerings
> partier å få dette til. Likevel snakker dere negativt om
> regjeringa og jobben som har vært gjort for å gjennreise
> Norge etter krigen og depresjonen som var i ettertid.
> Troverdigheten til Folkets Røst sank betraktelig når jeg
> leste dette.
-Troverdigheten til Folkets Røst er den samme, selv om du ikke ser det slik. Nå vet ikke jeg hva slags utdypende kunnskap du har om verdenssamfunnet politisk, eller hvor godt du kjenner verdens maktstruktur og økonomiske elite, men for meg er det tydelig at du er fanget av politikernes skuespill.
Jeg sier ikke at politikerne er kyniske mennesker som lyver, og for alt jeg vet kan det hende de faktisk handler i god tro – men det er dessverre ikke slik at det er våre politikere som bestemmer, de fungerer kun som marionetter for større maktstrukturer…slik som feks verdensbanken og de som styrer den. bla Rotschild.
> 4.
> Jeg forsto det slik at dere vil begynne oppryddingen i
> Norge. Hvorfor det? Hvorfor ikke begynne oppryddingen i
> ett land som virkelig trenger det?
-For å kunne starte opprydding i et annet land, så må norge først vekkes fra dvalen vi er ført inn i av våre herskere. Vi som land vil ikke kunne forandre verden før vi har løsrevet oss fra den internasjonale makten som holder hele verden nede på det nivået de selv ønsker.
> 5.
> Legg fram en handlingsplan som viser hvordan dere vil få
> bukt med korrupsjon, siden det er korrupsjon som stopper
> det meste av pengene som tilføres de land som trenger
> hjelp.
> Tidligere henviste dere til at Norge er Europas mest
> korrupte land etter en TV2 innslag. HAr dere sjekket opp
> om dette kommer fra sikre kilder eller om det er en
> reporters synspunkt?
-Det vil aldri komme slike rapporter fra “sikre” kilder, siden alle de som anses som sikre, eies og styres av den samme makten som står bak all korrupsjon.
En slik handlingsplan har jeg allerede presentert, men du forstår den ikke, siden det ikke blir deg presentert slik du forventer å se en handlingsplan.
Første del må gjennomføres før vi kan begynne å arbeide med selve problemene. først må folk våkne opp å se at verden faktisk styres av en maktelite med en skjult dårlig agenda.
> 6.
> Siden dere fremstår som politikkere eller gjerne vil bli
> dette, har noen av dere en kriminell bakgrunn? Unnlater
> dere å betale skatt? Utfører dere svart arbeide hvis dere
> har mulighet til dette?
-Ingen av oss vil fremstå som politikere, siden vi mener politikere er overflødig i et velfungerende system. Vi kaller oss heller initiativtagere.
Jeg har i mine tidligere år gjort et par svartjobber, og jeg skjønner godt at folk gjør dette, da skattepengene egentlig går til å betale renter til bankkartellene, og ikke til å bygge ut landet eller hjelpe folket.
Jeg har også et par pletter på rullebladet mitt, men ikke noe jeg ikke kan stå for.
> 7.
> Kan dere bidra med penger til å hjelpe noen lokale unger
> til å gå på skole? 5 andre og meg driver en liten velferd
> her nede med sponsing av 6 unger med ca 600 kr pr år pr
> elev. Det dekker det meste av skolegangen for en elev på
> barneskole/ungdomsskole.
> Jeg kan sende deg link til en webside hvis du eller dine
> er interessert. Jeg ser hvertfall at våre penger hjelper.
-Så flott at du bruker 600 kr i året for at et barn skal få gå på skole. Selv bruker jeg mye mer på mitt arbeid, av både penger og tid, ja faktisk så mye at det virkelig tærer på økonomi og fritid, så nei, jeg kan ikke støtte alle andre tiltak jeg blir spurt om, selv om jeg gjerne skulle ønsket
>
> Avventer svar på disse 7 enkle spørsmål
-Jeg tviler på at disse svarene gjorde deg noe mer overbevist, men det er iallfall et ærlig forsøk på å svare på det du spurte om.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 2nd 2008 at 10:36 am
Takk for det!
Jeg håper det også betyr at vi får din stemme når tiden er inne?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 2nd 2008 at 10:39 am
Så lenge vi alle har valgfrihet (iallfall inni vårt eget hode), må vi bruke denne til å velge det gode.
Hvordan dette går, eller om vi i det hele tatt klarer å få til noe i stor nok skala til at det skal ha betydning, vet jeg ikke – men jeg kan iallfall love deg at vi ikke slutter å forsøke.
Ting skal og vil skje!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2008 at 1:25 am
Er det virkelig slik å forstå,
at du vil avsette meg og min familie ?
Hilesn Harlad
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 5th 2009 at 11:25 pm
Vi lever på En klode, vi Deler En klode, vi er ett med vår klode! hvis vi alle ser dyt inn i oss selv og innser hvilke potensiale og kraft som ligger undertrykket i oss ville vi ikke hatt behov for disse falske diktatorer og hyklerne!! Lev for jorden vi går på, lev for luften vi puster og vannet vi drikker! Ta kun det du trenger fra vår moder jord! Og vis RESPEKT for oss ALLE!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 8th 2009 at 1:51 pm
Ja, det er korrekt! Men ikke bare dere. Alle kongelige og andre undertrykkende maktinstitusjoner.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 8th 2009 at 1:52 pm
WORD!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 7th 2009 at 9:58 am
Veldig bra skrevet=)Men Er folket så våkne at dem ser virkeligheten der ute. eller er dem så trygge i den lille bobla si.Nei,folket! la oss sammle oss til og få fredd!Det er mulig hvis alle Samarbeider. peace
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 1st 2010 at 1:49 am
Den var god! Ha ha ha ha ha
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende